sobota, 6. junij 2015

Prvi računalnik

 1983 je slovensko podjetje Iskra odprlo  novo proizvodno linijo, po licenci Sinclair, za računalnike ZX-Spectrum. Pored običajnega kontrabanta  je lahko sedaj tudi na naših tleh bilo možno kupiti prvi pravi domači tuji računalnik, ki pa je bil navkljub, tudi za tiste čase zelo drag. Brat srednješolec se je zanimal za računalniško pridobitev in si s prisluženim denarjem med zimskimi počitnicami kupil svoj prvi računalnik, prek nemške kataloške verige Quelle. Spectrum je bil vseeno predrag. Računalnik je bil znamke DickSmith Electronic po licenci VTECH Laser group, model VZ-200 s 4Kb-RAM z dokupljenim kasetofonom vreden 249DM + 69DM za kasetofon.Računalniku je bila priložena ena demonstracijska kaseta s programi in knjigo z navodili za BASIC. 




 Po pridobitvi v času zimskih počitnic sem se prvič pobliže spoznal s računalnikom.Po dobrem letu oddaljenega pristopa sem si kupil svoji prvi dve skromni knjigi o računalnikih in programiranju. To so bili moji prvi poprijemi po programiranju.  Med zimo 1983/84 sem se smučanjem poškodoval in ostal doma 3-tedne tako, da sem si prvič zares vzel malo več časa. Šolo sem dal popoloma na stran. Takrat sem prvič zares vstopli v svet računalništva in programiranja. Ker na računalniku ni bilo iger, samo demonstracijska kaseta, sem v naslednjih 3 tednih sam napisal svoj prvi risarski progam in igro ala Space Invader's. Kaj hitro sem spoznal, da je možno na računalniku početi marsikaj zanimivega, od glasbe do risanja in pisanje, vodenja evidence, zapiske itn. Računalnik je ostal v hiši do leta 1985, nekje dobri dve leti. Razmišljanja o nadgradnji, izboljšavah ali posodobitvah so bila vedno odprta. 


Ljubiteljska stran



Programski listingi iz časa bratovih srednješolskih klopeh ... 1984







Tiha spogledovanja za boljšim ...




Ob tovrstnih cenah računalniških iger se še babica ustraši ...




Ni komentarjev:

Objavite komentar